05 January 2009

gimme chance babe.............

Huhu... bercakap tentang chance atau dalam bahasa Melayu nye, PELUANG. Ape yang anda taw tentang peluang ni? Bagi aku peluang membawa maksud yang banyak bagi diri seseorang. Taktaw la bagi diri korang cane lak. Bagi aku peluang ni adalah satu keadaan di mana seseorang akan mendapat kebaikan bagi satu tujuan atau keadaan. Kalau nak diceritakan, tujuh hari tujuh malam pun tak abes nak cerita pasal peluang ni.

Bagi aku, banyak peluang yang datang dan pergi dalam hidup aku selama ni. Ada peluang keemasan, keperakan dan tak lupa juga peluang buang masa jer. Dalam banyak2 peluang tu, ada gak yang aku dapat cekup dan ada yang dapat cekup tapi terlepas begitu akhirnya. Dan ada juga peluang di depan aku yang aku wat bodoh kayu jer sampai melepas tak sudah2 sampai lani. Ish....3x menyesal tak sudah babe. Tapi peluang selalu nya datang sekali jer seumur idop, da name pun peluang. Kalau banyak kali bukan peluang name nya, tu da kira cam nasib jer, ntahla. Aku pun taktaw. Tapi dalam masa2 akan datang ni, aku tak nak persiakan peluang2 yang ada kat depan aku ni. Tak kira lah, peluang baek ker, buruk ker. Rebut dulu babe, jangan menyesal nanti udah le. Oleh itu, amek la, rebut lah, rembat lak, ape saja la untuk menggapai peluang itu. Jangan sampai orang len yang kebas dulu udah le. Aku rasa sampai sini dulu la. Ok daaaa..... bye2. Last but not least, GIMME CHANCE BABE....................wawaaaaaa....

0 corat-caret:

Post a Comment

corat-caret !