30 December 2008

da newest semester starts today

Hi semua, hari ini merupakan hari pertama permulaan semester kedua tahun 2008/2009. Maka dengan secara rasminya aku sudah bergelar mahasiswa UTM wat tahun yang ketiganya. Dan ini bermakna masa permainanku di UTM ini tinggal satu tahun setengah lagi. Adakah segala pengalaman dan sesuatu yang indah telah aku kecapi sebelum2 ini??? Ermm, taktaw lah nak di ungkap dengan kata2. Ada juga yang tercapai dan tidak terlepas juga yang masih belum di tunai dan tercapai. Dengan bermulanya permulaan ini sesuatu yang biasa sahaja bagi aku, seperti lima2 semester sebelum ini juga. Mengikut jadual yang aku salin dari acad malam semalam, kelas pagi ni bermula pada pukul 8.00 pagi. Fuh sesuatu yang janggal bagi aku coz semester lepas satu haram pun tadak kelas pagi, semua start kelas pukul 9.00 pagi dan ke atas. Aku gagah kan jugak lah ke kelas pagi ni, tapi yang tak syok nya pagi ni lab electric. As ussual (betoi ker aku eja, xtaw la...), lab start second week. La ni first week, jadi tadak la. Tapi, acad, tajol, hazwan dah siap2 da nak gi. Aku pun yang da sedia siap ni pun apelagi, pakai stokin pakai kasut, tutup pintu n start motor gi lab.... Hami follow dari belakang. Sampai2 tengok tadak pun coursemates aku yang lain2. Jadi confirm la, tadak lab lagi ni. Takpa, tadak lab per lagi gi breakfast jap kat P19. Roti canai 2 keping bersama segelas air suam menjadi santapan pagi aku hari ini. Kenyang.... Balik2 bilik tadak wat apa2, tidur la sambung balik. Next kelas pun pukul 12.00 tengahhari nanti. Lambat lagi ini. Sempat mimpi sebab-dua ni.

Datang2 kelas tengahari pun tadak lagi kelas. Balik gi lunch lak kat K9. Pukul 2.00 petang nanti ada kelas lak. Seb bek kelas pukul 2.00 ni ada. Kelas PICOM (communications principles). Dengaq jer la lecture. Tak ngantuk lagi pun, yer la da sental tidur pagi tadi. Balik kelas picom, tadak wat apa2 lagi. Lepak2 atas katil, terus belayar jauh2, kekeke. Bangun2 da pukul 5.00 lebih da. Solat asar, layan internet jap sementara tunggu maghrib menjelang.

Pas maghrib lepak2 jer, Syakir datang ajak makan kt luaq plak. Okeh je, perut pun da berkeroncong rock dah ni. Gi makan kat cahaya. Acad, aku, nizam n syakir naik sang kancil kesayangan acad. Balik makan lepak2 atas katil sambil dengaq lagu. Lepak2 bosan, main internet jap. Tiba2 dapat call. Nazri call. suruh tolong amek dia kat luar pintu besaq. Motor dia problem lak. Skru carburator tercabut + hilang lak, kekeke. Gi la tolong member, sapa lagi kan nak tolong. Aku kan baek, ehehe. Balik2 da dekat pukul 12.00 malam dah. Dan sekarang ni pun aku tengah menaip ni. Hehehe. Erm, tu saja la coretan aku tuk hari yang membosan kan ni. Bye2. Daaaaa.......

0 corat-caret:

Post a Comment

corat-caret !