30 December 2008

tahun baru yang baru

SALAM, wat kesekian kalinye selepas sudah begitu lama tidak mengepost dan mengupdates blog gue. Akhirnya dapat gak lah hari ini aku mengepost kembali. Sempena tahun baru - Maal Hijrah 1430H ni. Ambek berkatlah kan orang kata. Ermm, bayak gak la crita2 sebelum ni yang aku tak dapat postkan lah, sedey2. Huhu..huhu.. Semuanya coz tadak internet connection nak wat cane, tadak rezeki. Banyak gak lah peristiwa2 suka-duka yang berlaku sepanjang beberapa minggu kebelakangan ni. Nak cerita semua dak muat eh. Aku ringkaskan jela ek sket2. Pas kenduri rumah aunty aku kt Kempas, JB aritu terus g Kluang lak cousin aku kahwin. Tpi yang sedeynye tu, sehari sebelum dia nak menikah tu, bapa pengantin perempuan merangkap pak long aku telah pergi meninggalkan dunia yang fana ini wat selama2nya. Sedey. Dah lah esok nak menikah ni, hanya Tuhan saja yang taw perasaannya... Nak wat cane kan, dah ketentuan Illahi, yang pergi tetapkan terus pergi, hanya doa dan linangan airmata ja yang mengiringinya, yang hidup ni kan terus berjuang untuk hidup selagi nyawa di kandung badan. Pas pengkebumian, adalah kenduri arwah sket2. Majlis perkahwinan tetap dilangsungkan. Bak kata orang meraikan majlis dengan kegembiraan dalam kesayuan. Tapi majlis tetap meriah bagi aku. Sehari selepas majlis tu, aku n sedara-mara ku, g Gunung Belumut. Tapi apakan dayanya, dia tutup lak coz renovation lak, aduihh. Jadi terpaksa lah g mandi kat depan sket b4 pintu masuk tu. Tuan punya ladang sawit tu pun da wat jalan masuknya, satu kereta masuk + RM1.00. Ok la tu kan, tadak la mahal manapun. Yela ladang dia pun habis naik jahanam orang berkelah mandi-manda kat situ.

Keesokan harinya lak, family aku g BP lak. Balik rumah atuk aku. Adalah dekat2 seminggu gak duk kat kampung ja. Tak wat pape pun, just melepak2 layan2 suasana kampung je. Hari sabtu lepas barulah aku balik JB balik, family aku balik KL esok coz nak uruskan hal2 persekolahan anak perempuan cik man yang kedua lak. Aku lepak kat rumah aunty aku kat Kempas tu. Esok balik la U. Malam tu lak adik pakcik aku pindah lak. Jadi tolong lah die angkat barang. Rumah dia kat Bandar Seri Alam, nak pindah kat UTM je. Lagipun dia bilal kat Masjid Sultan Ismail (MSI). Petang semalam jer baru aku balik UTM, rehat2 jap n kemas la apa yang patut. Malam lepak kat K9 jap layan bola ngan member ATEAM sambil minum2 berborak2.

Ermm, pas tu tibalah ari ni yang indah sekali. Hari ni aku bangun kul 9.00 pagi. Bosan tadak pe menda nak di buatnya, tu lah yang menaip blog ni. kahkahkah (ketawa sendirian, pelik??) Taktaw la nk wat pe ari ni, nak study buku tadak, nak tngok cerita malas lak, jadi kesudahan nya melepak2 sambil tergolek terlentang atas katil la jawabnya. Kekeke. Tengok la naik tengahari kang ajak la member2 g kuar ker g mana2 ke. Ntah no plan yet. Dahlah tu merepek. maw mandi-manda la. K. Bye2

0 corat-caret:

Post a Comment

corat-caret !