31 December 2008

new year...new hope....new territory.....new azam???

Hi... erm tinggal lagi lebih kurang 20 minit lagi, aku akan meninggalkan tahun 2008 yang penuh kenangan manis, pahit, payau, kelat, masam, masin. Fuhh... maw kena banyak penyakit aku kalau camni. Seperti tahun2 yang lepas, sambutan tahun baru aku sejak dua menjak beberapa tahun kebelakangan ni seperti x besh sahaja gamaknya. Hanya duduk sahaja, tidak keluar celebrate. Da tak macam dulu2, aku celebrate kat Dataran Merdeka bersama member2 terchenta lagi. Sejak dah masuk asrama ni jarang2 dapat celebrate new year. Lagi pun aku study kat negeri yang tak cuti masa new year, pe lagi negeri JOHOR yang terchenta laa. Per la Johor tak amek cuti new year. Arhh, da policy kerajaan negeri nak wat camni, kita rakyat yang patuh ni ikotkan ajer.

Seperti tahun2 sudah, setiap orang mesti ada azam new year kan. Azam yang hanya akan di patuhi untuk di tunaikan dengan sepenuh hati dan cekal hanya dalam beberapa minggu yang mendatang sahaja. Dan lepas tu azam hanya tinggal azam dan tekad hanya tinggal nama sahaja di sebabkan mungkin kesibukan yang ditempuhi dalam kehidupan sehari-harian. Bagi aku, azam yang aku wat atau nak wat, aku pikir on da spot jer, kalau jadik jadik la......kekeke. Member2 aku tu ada yang azam panjang berjela2 macam nak wat satu buku teks sekolah menegah, tapi akhirnya kuciwa di tengah jalan, yelah tak dapat di tunaikan. Erm, kepala pening sudah la....otak berkecamuk lak, jiwa kacau. Oklah sampai sini la dulu. K.Daaaa.........

0 corat-caret:

Post a Comment

corat-caret !